ח"כ מרגי נגד 'החינוך העצמאי': "לא נעביר להם כסף להסעות התלמידים"

    איתי גדסי 3 Comment on ח"כ מרגי נגד 'החינוך העצמאי': "לא נעביר להם כסף להסעות התלמידים"
    17:59
    10.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קורע לב: ארבעה לוחמים נפלו בצפון הרצועה, אחרים נפצעו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ יעקב מרגי שיגר הבוקר (שני) בועדת החינוך של הכנסת איום לכיוונם של מנהלי 'החינוך העצמאי', לדבריו, הוא יפנה למשרד החינוך בדרישה להפסיק את תקצוב הסעות התלמידים שעל ידי המוסד.

    מרגי קיים דיון בועדה שעסק בהעדר מערך הסעות מרמת בית שמש ג' לרמה א' ו-ב', וזאת בעקבות תלונות רבות של הורי תלמידים המתגוררים ברמה ג' בעיר.

    בדיון אמר מרגי כי "מערך ההסעות מרמת בית שמש ג' הינו באחריות הבעלות שהיא החינוך העצמאי", לדבריו, "החינוך העצמאי יודע שב-1 לינואר משרד החינוך מסיים את הערכותו לתשלומים רטרואקטיבים עבור ההסעות".

    "לא ברור מדוע החינוך העצמאי לא קיים מערך הסעים מסודר מרמת בית שמש ג', לכן אך טבעי שבעלות שלא ביצעה הסעים לא תהיה זכאית לתשלומים בעבור שירות שלא נתנה", אמר מרגי.

    מקורבי ח"כ מרגי אומרים לאתר 'קול חי' כי "לא אנחנו ביקשנו את הדיון, אלא עשרות הורים חרדים מכל הזרמים והעדות שמתגוררים ברמה ג', הם רכשו דירות ללא שהקבלן בנה להם שירותי קהילה כמו בתי ספר ובתי כנסת, ולכן הם נאלצים לקבל את שירותיהם ברמה א' וב', אך כאן מגיעה בעיית ההסעות".

    "לכל אותם ילדים הנאלצים לנדוד כל בוקר מרמת בית שמש ג' לחלקי העיר השונים אין הסעה מסודרת, ומדובר על למעלה מ-1000 משפחות שמתגוררות שם, שכולם נצרכים לשירותי התחבורה ואין להם. כי הקו העירוני – קו 19 עמוס, עד כי לאחרונה מצאו שבאוטובוס אחד נספרו כ-160 נוסעים, ומשום מה 'החינוך העצמאי' שאמור לדאוג להסעות – לא מפעיל אותם", אומרים מקורבי מרגי.

    האם אנו עדים לחזית חדשה של ש"ס מול 'יהדות התורה'? ימים יגידו.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      בס"ד
      לפי דו"ח משרד רו"ח מישו"ר חשבות המוכר ומקובל בוועדות הכנסת, משרד החינוך מתקצב את החינוך העצמאי בשיעור 60% בלבד במקום 100% המחוייב על פי חוק בבסיס התקציב, משום מה מרגי בוחר לתפוש פסיק מסויים מתוך סך תקציב מאוד מורכב ולא הגיוני, ועליו עושה כותרות.
      לו היה חבר הכנסת מרגי קצת יותר מסור ומקצועי לציבור שולחיו הרי שמזמן היה צריך לכנס וועדה בנוגע לשאלה מדוע לא מתקצב משרד החינוך כפי המתחייב לפי חוק את החינוך החרדי: 100% לחינוך העצמאי ומעיין החינוך התורני, 75% מוכש"ר, 55% למוסדות הפטור
      כלל מוסדות החינוך ובכללם גם החינוך העצמאי מתמודדים עם תקצוב חלקי שלא תואם את המגיע להם על פי החוק וודאי שלא מאפשר אשראי לתפעול מראש בזמן שהכסף שלא משולם, האיום של מרגי לפנות למשרד החינוך הוא איום במעשה חבלה(וחמור מכך – מסירה!) כלפי מוסדות החינוך החרדי שנמצאים גם כך בהתמודדות שמרגי היה צריך להיות מתוקף תפקידו זה שאמור לפעול לחשוף את העוולות שבתקצוב דרך הוועדה ולתקנם!

    2. 2

      אני תושבת רמה ג ובמקרה הטוב יש 160 אני ספרתי פעם והיו 200 אנשים זה לא נורמלי רק בעיריית בית שמש זה ככה, בבני ברק וירושלים הכל מסודר!!!!!!!!!!!!!!!!!

    3. 1

      מישהו יוגע להסביר איך הבעיה של תושבי רמה ג' קשורה, לספרדים אשכנזים, ומה אם מעיין החינוך התורני, האם אין לו תקציב להסעות, אולי גפני יעצור את התקציבים לרשת, עד שתפתור את הבעיה של תושבי רמה ג'. ???
      חברה, פתרון דחוף. באמת אני לא מבין.